Artefakty

Z Kelevar Wiki
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Artefakty jsou těmi nejmocnějšími kouzelnými předměty, které lze získat. Mají krom neobvyklých vlastností, které mnohdy vyrazí dech, jedno společného, nelze je získat questem ani vyrobit ani jakkoli upravit, neboť jsou to mistrná díla svých stvořitelů. Stejně tak artefakty nejsou nb (tj. po smrti zůstanou ve Vašem těle). Hrdinové, jež poctivě potírají zlo i do toho nejobyčejnějšího kostlivce mohou najít artefakt, neboť osud artefaktů jest nevyzpytatelný. Artefakty slouží hrdinovi, který jej našel, krátce, avšak jejich pomoc je natolik silná, že i tento krátký čas je dostačující.

Zbraně[editovat | hide all | hide | editovat zdroj]

Název Obrázek Vlastnosti Popis
Britainský Meč Britain mec.png +15 Broad Sword, + 10 Str, +10 Int, Imunita na paralýzu, Abilita Stun 35% chance Jeden z nejznámějších artefaktů v civilizovaném světě. Stejně jako korunu i meč již dříve našel Avatar a předal ji králi jako symbol moci. Jeho schopnosti dobře poslouží všem vládcům či správcům a zejména pro královský rod je velmi cenná.
Čepel gargoylu Cepelgargoylu.png +9 Crescent blade, +15 Swordsmanship, +5 Str,
+10 Dex, Winged Creatures 100%, Abilita Weaknes 40% chance 25 power, +10 physical resist
Kruxminusor, starý mentor gargoylů, daroval tento artefakt hrdinům za zničení temného boha Exoduse. Další podrobnosti o tomto artefaktu nejsou známy.
Drakomlat Drakomlat.jpg +20 No-Dachi, +15 Swordsmanship, +10 Str, +10 Dex, Dragons 100% Drakomlat sloužil dlouhá léta slavnému drakobijci Weng Šuovi, který jej dostal darem od císaře Areliána za záchranu města Khao-Pei před zlým modrým drakem Zurugem.
Drtič Hlav Drtichlav.jpg +10 Diamond Mace, +15 Macefighting, +5 Str, Abilita Ice 20 power, Humans 10% Drtič Hlav byl pracovním nástrojem nechvalně proslulého nájemného vraha z rodu trpaslíků Tragiana. Lze jen těžko říct, kolik životů nevinných lidí má na svědomí tento nástroj smrti.
Dýka Krve Dyka krve.gif +5 Elven dagger, +15 Fencing, Abilita Bleeding 50% chance 20 power, +5 Str, +15 Dex, Velká rychlost. Již mnoho zákeřných vrahů vlastnilo tuto dýku a ironií osudu, jejich život skončil rovněž smrtí vraha, který po získání dýky toužil. Tento nástroj je ideální pro zákeřní a nekompromisní styl boje.
Elfí Pěst Elfipest.jpg +8 Elven Composite Longbow, +15 Archery, +3 Str, +10 Dex, Abilita Stun 10%, Orcs 50% Tento skvělý luk byl vyroben za jediným účelem - zničit jednou pro vždy prokleté pokolení skřetů.
Hůl Pastýřů Hul pastyru.gif +5 Shepherds Crook, + 5 Str, +5 Dex, Bears 50%, +100 Tracking, +20 Herding Není toho mnoho známo o původu této hole, nicméně traduje se pověst, že pochází z dávných dob vlády Lorda Britishe, kdy královské stáje překypovaly hojností koní a mustangů těch nejvzácnějších plemen.
Hůl Slepých Očí Hulslepychoci.jpg Wildstaff, -10 Str, +30 Int, Gazers 50% , Abilita Magic Critical 45% Mág Remowei si díky svým schopnostem ovládat mysl jiných bytostí s pomocí této hole podmanil nebezpečnou rasu gazerů. Společně s nimi jako svými otroky dlouhá léta sužoval městečko Cove a jeho okolí. Lidé jen těžko věřili, že natolik inteligentní bytost jako gazer dokáže podlehnout vůli Remoweie. Snad proto hůl dostala své příznačné jméno.
Jiskřící Čepel Jiskrici cepel.gif +15 Scimitar, +15 Swordsmanship, Abilita Evasion 25, +5 Str, +25 Dex, +5 Int, Velká rychlost v boji. Jiškřící Čepel je něco mezi dílem kováře a dráteníka, to snad proto, že si jej před stovkami let vyrobila Julia, jedna ze společníků Legendárního Avatara, která vynikala právě v oboru drátenictví. Tomu odpovídá i skutečnost, že útoky vedené touto zbraní jsou neobvykle rychlé a obdobou vlastnost propůjčuje tento artefakt i při obraně, kdy několik očitých svědků vypovědělo, jak byla Julia schopná mečem odrážet šípy, či krýt výpady několika útočníků.
Lomendilův Skládaný Luk Skladany luk.gif +12 Composite Bow, +15 Archery, Abilita Hunter 4, +15 Dex, -5 Str, Velká rychlost. Tento luk patřil elfímu knížeti Lomendilovi, než byl poslán do vyhnanství. Dříve tomuto zdatnému elfovi dobře sloužil na jeho četných dobrodružných výpravách, jež mu přinesly slávu mezi elfy, která posléze zapálila žárlivost u jeho bratra.
Mondainovo Žezlo Mondain zezlo.gif +10 Scepter, -10 Str, +30 Int, NPC 10%, +5 Necromancy, lze získat v Doomu Tento artefakt třímá ve svých rukou Mondain a patří mezi vrcholy černé magie. Osoba vládnoucí tímto žezlem dokáže v pravdě věci nevídané a může se směle srovnávat s uměním Karlaxe a dávných mistrů, stejně tak i Lorda Sciona či mistra Cypriana. Ve spojení s Mondainovou relikvií činí pak toto žezlo neporazitelného i průměrného kouzelníka. Mistrům oboru umožňuje sesílat Posla Smrti, jeho kouzla jsou silnější, poskytuje imunitu na kouzlo Scions Plague či Touch of Dead.
Morinova Sekyra Morinova sekyra.png +10 Ornate Axe, +15 Swordsmanship, +10 Tactics, +5 Str, +5 Dex, Orcs 50%, Abilita Armor Curse 30% chance 15 power, +5 Magic resist, +10 Physical resist Morinova sekyra byla vyzvednuta z jednoho ze zapomenutých elfích měst za účelem zničení skřetího krále Gorthaka Nesmrtelného.
Ohnive Kladivo Ctnosti Ohnive kladivo.png +15 War Mace, +15 Macefighting, +15 Str, -5 Dex, -5 Int, Undead 15%, Abilita Fire 20 power Tento artefakt byl vyroben elfy v čele s Rangawathem jako nástroj zničení úlomku Kamene Nesmrtelnosti, v němž sídlila část Scionovi duše. Zničení kamene znamenalo zničení velkého zla, ale rovněž nebezpečí války.
Zhouba Mrtvých Zhoubamrtvych.jpg +12 Elven War Cleaver, +15 Fencing, Abilita Fire power 20, Undead +35%, +5 Str, +10 Dex Zhouba mrtvých je meč vykovaný elfy za dob válek s hordami nemrtvých ve službách Minax. Již jeho název vypovídá o jeho nejlepším využití.
Srdce Lesa Srdce lesa.gif Gnarled Staff, +10 Str, +15 Int, Animals 50%, Abilita Summon Empower 50, Zvyšuje šanci na tamnutí zvěře Tento artefakt je odznakem nejvyššího z druidů. Při útocích druidů na lidské osady a dřevorubce byl tento artefakt zneužit Devanem k uzurpování pozice Velkého druida a vytvoření magických stromů pustošících lesy. Dobrodruhy byl tento artefakt vyjmut z hrobek velkých druidů a použit k porázce Devana a obnovení rovnováhy v lesích
Cálë Elena Cale elena.gif +10 Elven Rune Blades, +15 Swordsmanship, +5 Str, +10 Dex, +5 Int, Orcs 50%, +20 Physical resist, Šance na odražení střelného projektilu zpět na protivníka Světlo hvězd, jak zní překlad elfího názvu této zbraně do obecné řeči, bylo nalezeno při pátrání po ztraceném elfím městě Silvandilu. Jeho kouzelné vlastnosti patři k těm nejmocnější, které lze na Kelevaru spatřit, neboť dávnému umění elfů se jejich potomci zdaleka nevyrovnají.
Ledový Dotek Hulka-removebg-preview666.png Clear Mind 50%, bonus Elementals 50%, int +20, Cold resist a bonus +10% Mocná Melisande, ukrytá ve svém ledovém doupěti, vytvořila speciální ledový artefakt.
Ledová Sekyra Sekyra-removebg-preview222.png Ice 25%, bonus Orcs 50%, str +10, Physical resist 10%, Magic resist -5%, Tactics +10%, Swordsmanship +15 Tento silný artefakt je k nalezení hluboko v Karnagothu. Jeho životnost není dlouhá.
Rodrickův Spar War Hammer.png Fire 20%, bonus Undead 15%, str +15, dex -5, int -5, Macefighting +15 Artefakt lze nalézt v Ancient Ruins.
Shamanova Flusačka Fukiya.png bonus NPC 10%, str +3, dex 10, Archery +15 Starodávný artefakt domorodců.
Kopí Královny Harpyjí Pike.png Ability Rage (40%), bonus Winged Creatures +100, str +15, dex 5, int -5, Fencing +15, Physical resist +10% Mýtické kopí Královny Harpyjí, které lze naleznout pouze u této ohavné stvůry.

Štíty[editovat | hide | editovat zdroj]

Název Obrázek Vlastnosti Popis
Dupreho Štít Dupreshield.png Dupre Shield, +10 Parrying, +10 Cold resist,
+10 Blunt resist, AR 35, Štít nemohou nosit lapkové a vrazi
Tento štít patřil Dupremu, současnému vrchními královskému zbrojmistru, dříve působícím jako jeden z Avatarových společníků.
Mořský Smaragd Morskysmaragd.gif +9 Sea Jewel Shield, +18 Poison resist, +12 Lightning resist, +10 Parrying, AR 30. Tento štít bylo vyroben z mimořádně vzácného kusu smaragdu nalezeného na dně moře, který od samého počátku sváděl ke zpracování těmi nejlepšími klenotníky a kouzelníky, aby byl nakonec vsazen do mistrně kovaného štítu smaragdové barvy.
Mytherilový Elfí Štít Mytherilovyelfistit.jpg +12 Elven Leaf Shield, +10 Dex, +2 Magic resist, AR 30 Tento štít patřil elfímu knížeti Maarimu, který zahynul na cestách po moři se svým synem Lomendilem, bratrem stávajícího knížete světlých elfů ze Serpents Hold Elemiela Zlatého. Štít je jedinou památkou po utonulém knížeti, která však byla ztracena během vnitřních rozepří mezi elfy.
Ophidiánský Štít Ophidianshield.gif Order Shield, +10 Parrying, Mírní účinky jedu, AR 38 Tento štít je další z řady mistrovských děl Ophidiánů z dob rozkvětu tohoto národa před úpadkem způsobeným ophidiánskými válkami.
Štít Velitele Rytířů Knightshield.gif Knight Shield, +10 Parrying, +10 Magic resist, AR 35 Šance na odražení kouzla seslaného NPC proti nositeli štítu zpět na sesílatele či pohlcení plošného kouzla jako u efektu kouzla magic reflection. Není tomu tak dávno, co nejbližší stráž králů nosila hrdě vzácné štíty jako odznak rytíře. Jako důkaz vážnosti postavení jejich velitele byl jeden z těchto (již i tak dokonalých) štítů obdařen schopností odrážet kouzla nepřátel.

Oblečení[editovat | hide | editovat zdroj]

Název Obrázek Vlastnosti Popis
Abulardova Róba Noci Abulardova robea noci.jpg Elven Robe, AR 45, +12 Int, +5 Magic resist,
+3 Magic damage bonus, +10 Meditace,
+10 Anatomy, Nositel získává 1/4 many z kouzel seslaných na jeho postavu, k róbě nelze nosit štíty ani brnění
Róba Noci kdysi patřila Abulardovi, jenž pomohl Lordu Scionovi vytvořit vylepšenou verzi Necronomiconu. Když byla kniha Scionem dokončena, Abulard již nebyl pro nekromanta užitečný a proto ho proměnil v sochu a rozkázal svým strážným z Windu, aby Abularda takto odvezli a zamkli do bedny v nejznámějším a nejtemnějším vězení kelevarském. Před odvezením Abulardovy "sochy" Scionovi pohůnci využili příležitosti a přisvojili si mnoho jeho věcí, mezi nimiž byla i tato róba. Kde však skončila, nikdo neví.
Azkabarovy Boty Azkabar boty.gif Elven Boots, +5 Dex, Nositel se téměř neunavuje během ani chůzí. Tento boty používal zlý drak Azkabar ve své lidské podobě. Drak byl hrdiny zabit na žádost horského elfa Aldila v jeho dračí podobě, avšak tyto boty v jeho hnízdě nalezeny nebyly.
Dračí Opasky Draci opasek.gif Belt, Nahodný bonus do některé z mnoha různých vlastností Dračí opasky jsou poměrně rozšířenými artefakty dávných dob, které mírně posilují některé z vlastností nositele. Všechny pak zvušují postavě nosnost o 150 kamenů.
Scionova Černá Lebka Scion lebka.gif Bone Skull, +5 Necro resist, +10 Necro bonus,
-5 Physical resist, +5 Int
Scion Temný, Scion Ničitel. To jsou jen některé z mnoha názvů arcimistra černé magie, Lorda Sciona. V dobách, kdy působil na Kelevaru jako vůdce Temného Kultu, pyšnil se touto dokonale zpracovanou kostěnou lebkou posilující jeho magické schopnosti. V době konce tsuranských válek se Scion záhadně ztratil, když začal budovat své nové sídlo v Tsuranské říši. Zde byl přepaden Kelevarskými armádami, avšak stojíce sám tváří v tvář již dosti oslabené armádě Kelvarských, dokázal jejich útok odrazit. V bitvě byl však těžce zasažen do hlavy a o tento artefakt přišel. Snad nějaký z řadových vojáku ji našel a přinesl na Kelevar nebo zůstala ve Scionově pevnosti pohřbená pod těly mrtvých.

Šperky a jiné[editovat | hide | editovat zdroj]

Název Obrázek Vlastnosti Popis
Britainská Koruna Britain koruna.gif Royal Circlet, +5 Str, +5 Int, +5 Anatomy, +10 AR, Regenarece Života Jeden z nejznámějších artefaktů v civilizovaném světě. Našel ji již dříve Avatar a předal ji králi jako symbol moci. Její schopnosti dobře poslouží všem vládcům či správcům a zejména pro královský rod je velmi cenná.
Fairfaxovy Náušnice Fairfax nausnice.gif Earings, +8 Physical resist, +20 Anatomy,
+20 Healing, +5 Str
Není nutné obsáhle popisovat, kdo je Fairfax, známý léčitel sídlící v Cove. Kdysi dávno Fairfax vyléčil záhadné prokletí královny Patricie a Lorda Blackthorna a vymítil koňský mor. Jako odkaz vděčnosti Blackthorn a Patricia nechali u elfů vyrobit tento mocný artefakt, který ještě znásobil i tak výjimečné schopnosti tohoto obětavého léčitele, aby mohl pomoci co nejvíce potřebným. Bohužel však tyto náušnice byly ztraceny při vylodění tsuranské armády v Cove a od té doby jsou ztraceny.
Hadí Koruna Hadi koruna.jpg Gemmed Circlet, +5 Int, +15 Poison resist,
+5 Magery, Regenerace Many, Nositel není schopen využívat dovednosti Hiding a Stealth
Tento artefakt je dílem dovedných rukou hadího národa ophidianů. Jde o zlatou, bohatě zdobenou korunu, jež vždy neomylně přitahuje pozornost díky dvěma zářícím očím symbolu hada v čele koruny, které tvoří magické emeraldy.
Luinil Luinil.png Ring, +5 Int, +40 Healing Zázračný prsten, jež svému majiteli propůjčuje nebývalé léčitelské schopnosti. Luinil byl vyroben Chaosem a nosívali ho jeho nejlepší mágové. Tak se prsten dostal do rukou Rajhrada, který sešel na zcestí a připojil se k Lordu Scionovi jako zakladatel Temného Kultu. O prstenu mu však nikdy neřekl a ukryl jej v hlubokých jeskyních Covetous, kde byl znovu nalezen.
Magické Náušnice Regenerace Nausnice regen.gif Earrings, +3 Str, +3 Dex, +3 Int,
Regenerace Života/ Many/ Staminy.
Dovední alchymisté z města Magincia se pokoušeli do jednoho mocného artefaktu sjednotit vlastnosti magických náušnic regenerujících život, manu a výdrž. Tento pokus pokus se jim údajně podařil, avšak po jejich výrobě došlo k výbuchu magické energie, který rozmetal celé laboratoře, což vedlo k dalším omezením ohledně užívání magické energie ve městě. Náušnice nikdy nebyly nalezeny, avšak mnoho nadšenců již zkoušelo své štěstí a hledalo v troskách bývalých laboratoří. Snad někdo měl to štěstí a tajně je z města odnesl.
Stínový amulet Stin amulet.png Amulet, +10 Poison damage bonus, +10 Lightning resist, +5 Int, +5 Dex, +30 Stealth, +30 Hiding Stínový amulet patřil vedoucí zlodějského cechu Stínových zlodějů známé jako Černá vdova. Vlastnosti amuletu Černé Vdově dopomohly k nevídanému bohatství. Amulet pomáhá zdokonalit zlodějské schopnosti a současně chrání před určitými druhy pastí nastraženými v pokladnicích největších boháčů. Nošení amuletu je však velmi návykové, proto tělo nositele nese velmi nelibě jeho sundání.
Hephastova kostka Hephastova kostka 2.png Životnost 1 den. Kostka umí skládat božské drahokamy, zvýšit účinek zbraní a enchantů. Mohou se ale zničit.

Sety[editovat | hide | editovat zdroj]

Název Obrázek Vlastnosti Popis
Damascenes Brnění Damasplatemail.png Damascenes platemail, +5 Lightning resist za část,
AR 65
Zbroj vyrobená z damascénské oceli je proslulá svojí pevností a dobrými vlastnostmi při obraně proti kouzlům z oboru vzdušné magie. Skládá se ze šesti částí a poskytuje tu nejlepší možnou ochranu.
Elhemilovo Brnění Elhemil hrud.gif Dragon platemail, +10 Flus resist za část a + 40 v případě nasazeného celého brnění, AR 65, Z povozů toto brnění snese pouze Swamp Dragon Zbroj byla vyzvednutá ze zakleté Elhemilovy hrobky. Elhemil byl dávným knížetem světlých elfů a proslulým drakobijcem. Dle legendy se do zbroje vpila krev zabitého žlutého draka a z tohoto důvodu se zvěř této zbroje bojí.
Musashiho Brnění Musashi plate.png Samurajské brnění, Regenerace života, Imunita proti kouzlům působíci na mysl oběti, AR 65, Velmi nízká váha Jde o samurajské brnění, které nosil bájný bojovník Musashi, jež nebyl nikdy poražen v souboji.

Stínova Enkláva[editovat | hide | editovat zdroj]

Tyto artefakty jde získat pouze v Stínovej Enkláve

Název Obrázek Vlastnosti Popis
Morionova koruna Morion koruna.gif Circlet, +-5 náhodne ke statum, náhodne až do +5 k bonusu a resistu Koruna pochazí od známeho mistra Arény Moriona.
Olivine Crystal Shield Crystal shield.gif Elven shield, náhodne 5-10 pierce resist, -5 Int, AR 38 Krystalovy elfi stit vyrobený elfími inženýry v podzemom dole, který je součastí Stínové Enkávy.
Elven Staff Staff elven.gif Black staff, +10 Int, Abilita Healing 40 power Hůl zo vzácneho dřeva vyvinutá pro elfí kněze.
Elven Blades Elven blades.gif +6 Sai, +15 Fencing, +10 Dex, Abilita Armor Curse 50% chance 15 power Pár dýk s pevnou čepelí vyvinuta pro rychlé a bystré bojovníky.
Starý Cuthalionuv Luk Cuthalion bow.gif +9 Yumi, +15 Archery, +5 Dex, +5 pierce bonus, -5 magic resist, Abilita Stun 20% chance, range 14 Starý luk generále Cuthaliona s dalekým dostřelem.
Elven Bow Elven bow.gif +6 Bow composite, +15 Archery, +10 Dex, Abilita Life Drain power 15, náhodný bonus do Fire monsters, Ice monsters, Humans 30-40 Elfí luk
Elven Crossbow Elven crossbow.gif +6 Crossbow repeating, +15 Archery, +10 Dex, Abilita Life Drain power 15, náhodný bonus do Fire monsters, Ice monsters, Humans 30-40 Elfí lehká kuš

Legendární Artefakty[editovat | hide | editovat zdroj]

Tyto artefakty lze získat od jednotlivých World Bossů a jejich životnost činí pouze 15 dnů

Název Obrázek Vlastnosti Popis
Karlaxův Necronomicon Necronomiconbook.gif Necronomicon umožňuje seslání jinak nedostupných kouzel, viz Škola Nekromancie. Jak praví legenda, Karlax byl zabit spolu se svými sedmi služebníky za pomoci Elarona Bílého. Jeho duch však byl vzkříšen, což byla dle spekulací práce Lorda Sciona. Po svém vzkříšení Karlax pracoval na tomto novém necronomiconu a kdo by jej snad chtěl získat, musí se mu postavit.
Karlaxův Prsten Karlaxring.gif Ring, +10 Int, -5 Str, +3 Magery, +4 Necromancy, Nekromantská kouzla berou o 20% méně many. Tento prsten je rovněž artefaktem vyrobeným Karlaxem, který zlepšuje jeho již tak dokonalé umění nekromancie.
Pokročilá Kniha Elementární Magie Elmkniha.gif Kniha umožňuje seslání jinak nedostupných kouzel, viz Škola Elementární Magie. Žák opět předčil svého učitele. Není to tak dávno, co Magistr Tharkuul zahájil výuku elementární magie na islehanrské Akademii kouzel a již se našel, někdo, jehož talent předčil všechny ostatní. Tím byla Arnon Narrok, nazvývaná Paní Živlů, která však sešla na zcestí.
Hůl Živlů Elmhul.gif Wildstaf, jednoruční, +20 Int, +10 Str, Clear Mind 50%, Elemtálové 50% Tuto hůl vyrobila Paní Živlů za účelem ovládnout a spousta živly. V rukou nesprávných přináší smrt.
Pokročilá Kniha Bílé Magie Advwhitebook.gif Kniha umožňuje seslání jinak nedostupných kouzel, viz Škola Bílé Magie. Po rozpadu královského paladinského řádu a smrti Krále Richarda se Sir Gabriel uchýlil do ústraní a ujal se správy Krondoru. Na učení ctností však nezanevřel a po jisté době se k němu přihlásilo několik nadějných učedníků, kteří si neformálně začali rovněž říkat Paladinové. Ti se scházeli jednou týdně na radnici stojící na severní straně náměstí, poblíž vchodu do severního dolu. V tomto odbodí Sir Gabriel pracoval usilovně na rozvoji bílé magie, avšak na posledním sněmu paladinů byli všichni pobiti. Později se ukázalo, že Gabriel byl zrazen svým pobočníkem Tarkenem, Temným Paladinem, který lstí tuto knihu ukradl.
Kopí Temného Paladina Kopipaladina.gif +15 Lance, jednoruční (sowrdsmanship), +15 Swordsmanship, +10 Dex, +10 Str, +10 Int, Magic Weaknes (chance 25%, power 35%), cyclops 30%, dosah 2 pole, Šance 10% na sražení protivníka z koně. Toto kopí je obestřeno tajmestvím a původ není znám. V rukou zkušeného válečníka jde o jednu z nejmocnějších zbraní tohoto světa.
Stříbrný štít Stitpaladina.gif Cavalery Shield, AR 44, Parrying +20, Kladná kouzla jsou sesílána jako s Magery o 20 vyšší, Kouzla Bílé magie stojí o 20% méně many (bude v budoucnu měněno). Stejně jako u kopí není původ tohoto štítu znám, díky svým výjimečným vlastnostem však budou patrně vyrobeny stejnou osobou, která ukovala kopí Temného Paladina.
Oko Rozbřesku Okorozbresku.png 3 nabití Oko vidí mnohé, nepřátelé, poklady amocné bytosti.
Róba Mysli Robamysli.png Death Shround, +10 AR, +10 Int, Imunita na kouzla mysli Pan Mysli střeží tento artefakt, který poskytuje imunitu na veškeré kouzla mysli.