Šperky panny Kristýny

Z Kelevar Wiki
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Erb.gif

Horníci na Kelevaru jsou velmi váženými lidmi. Hornictví je také zřejmě nejrozšířenějším povoláním na Kelevaru. Je to snad proto, že spotřeba kovů je neskutečně veliká a dá se říct, že vlastně válčení a kopání rudy jsou dvě nejrozšířenější činnosti vůbec. Stalo se zvykem, že shůzky s kamarády se v Britainu vždy odbývaly u banky,avšak druhá, neméně početná skupina se schází v Minocu v dole. Ovšem už málokdo ví, jakou má důl historii. Mt. Kendall, jak se přesně nazývá, byl kdysi dávno centrem těžebního průmyslu na celém Kelevaru. Je jedním z vůbec nejstarších dolů na kontinentu. Vypráví se, že v době jeho největší slávy, se zde během jednoho dne vytěžilo také až okolo tří set ingotů Black rocku. Tento důl byl velice vyhledáván různými horníky, kteří zde chtěli nalézt práci. Bylo ale také velice obtížné tuto práci dostat. Pouze ti nezručnější se mohli pyšnit titulem císařský horník z Mt. Kendallu. To ovšem bylo ještě v období jednoho velkého císařství, několik set let před první orckou invazí a před odchodem elfů na Serpent Hold. Dodnes zůstal tento důl střediskem horníků z celého kontinentu. Každoročně se zde také konají slavnosti kovu, při kterých se konají i jakési závody těch nejzkušenějších horníků z celého Kelevaru. Většinou se sem sjedou tak dva tucty horníků a ti pak soupeří v těch nejrozličnějších disciplínách. Vítěz si pak kromě trofeje a titulu odnese i odměnu 2500,- gp, což není málo. V loňském roce se výhercem, poprvé za celou historii soutěže, stala žena. Opravdu žena, a to Kristýna, cechmistryně místního cechu horníků. Kristýna ale má v současné době problém, protože jí kdosi oloupil a ukradl jí cenné šperky, které byly symbolem její hornické rodiny. Nabízí za jejich nalezení peněžní odměnu a navíc vás naučí něco ze svého řemesla. Pokud máte srdce, chvilku času a potřebu si trochu přivydělat, zajděte do Minocu a pomozte té ubohé ženě.

Klíčová slova: beads, thing, sperky, mam, zde

Zpět